Görögország oldala: Korfu - a kedvenc görög szigetem

Görögország Közösségi Oldala vezetője

Nem bombáználak benneteket különféle adatokkal Korfuról, hanem inkább személyes tapasztalataimat (ami egytől egyig pozitív) osztanám meg.

Mindig is vágytam a tengerhez, és tudtam, hogy jól fogom érezni magam, de azt nem is sejtettem, hogy ennyire otthonosan mozgok majd a hazámtól ilyen távoli helyen. Itt azonban álljunk meg egy pillanatra, igaz, hogy autóbusszal hosszú az út, repülővel pedig alig egy óra alatt oda lehet érni, tehát mintegy Kecskemét távolságban van, ami szintén egy pozitív élmény. De térjünk vissza magához a szigethez és az élményekhez.

Ódákat zengenek a görögök vendégszeretetéről, és kétségkívül így is van, mindenhol kedves szóval, jószívvel, barátságosan fogadtak. Legyen az étterem (ahol a tulaj a vacsora végén kezetfogott velünk,és meghívott minket egy-egy kumkouat likőrre), üzlet (ahol ajánlották az olcsóbb ásványvizet, ami ugyanolyan jó,mint a kétszer drágább), vagy csak simán a busz, ahol a buszsofőr végig jópofáskodta az utat. Apropó buszok. Igaz, hgoy felhívták a figyelmünket arra, hogy ott a szigeten nem úgy megy ám a buszmenetrend, ahogy itthon, hogy betartják (ezen azért jót nevetünk,mert itthon sem...), hanem bizony akár 5 perccel előbb, vagy 5 perccel később is jöhet a járat, de akár ki is maradhat. Ezzel is tökéletesen otthon éreztük magunkat:)

network.hu

A látnivalók is felejthetetlenek. A Sissi-palota, a Paleokastritai férfi kolostor, az Egér-sziget, ahol a repülők szinte karnyújtásnyira szállnak felettünk, a Canal de Amur (azaz Szerelmesek csatornája), a fővárosban (Kerkyra) található erőd, Sidari városa,mely homokos szikláiról nevezetes, és sorolhatnám napestig a sokmindent, amit látni kell Korfun.

Engem a sok látnivaló mellett mégis Korfu hangulata fogott meg a legjobban. Úgy éreztem ott magam, mintha otthon lettem volna, a szónak a jó értelmében, azóta is visszavágyom, és ha tehetem, vissza is térek hamarosan.

Címkék: anett tours görög görögország korfu nyaralás sziget utazás

Tóth Zsuzsanna üzente 11 éve

Ez érdekes! Én is ott éreztem magam életemben először OTTHON! :)

Shultz Emőke üzente 13 éve

Aki Korfun nyaral, ne hagyja ki a Ajiosz Szpiridon templomot se!

Szántó Ida üzente 13 éve

mi voltunk barbecue hajózáson is, vmi fehér kavicsos öbölbe (már nem emlkészem a nevére), az is csodálatos. sütögetés volt, és voltunk a Szerelmesek barlangjába,ahol nagyon sötét van,és ahova csak beúszni lehet, és meg kell csókolni azt,akivel örök szerelmet szeretnél. ez ugyan nem jött be, de az élmény örökké megmarad:)

Szigethi István üzente 13 éve

Hogy hova érdemes menni az attól függ hogy mit akartok csinálni.
Ha egy nyugodtabb,csendesebb kikapcsolódásra vágytok,vagy netán kisgyerekkel mentek,akkor jobb Korfu.Zöldebb nyáron is,kis csendes öblök vannak ahol nincs senki és még valamivel olcsóbb is mint a többi sziget.
Ha fiatalok vagytok és bulizni akartok akkor Rodosz a legjobb,ott is Faliraki,ahol a Bárok utcáján egész éjjel lehet zülleni,bár sok a bunkó és részeg angol túrista.
Mindkét szigeten érdemes autót bérelni amivel 1 hét alatt be lehet járni mind a két szigetet.Kb.30-40 Euro/nap egy kocsi.
A motor olcsóbb,de veszélyesebb mert elég kanyargós és hegyes-völgyes a vidék.
Korfun Paleokastricián érdemes motorcsónakot is bérelni/kb.50 Euro-5-6 órára/nagyon szép kis barlangok és homokos öblök vannak ahova csak ígylehet eljutni,és ott nincs senki.
Mindkét szigeten van Aquapark / 24 Euro belépő/ ahol egy egész napot el lehet tölteni.
Nem drága a Taxi sem,Faliraki-Aquapark 5 Euro.
A kaja Korfun valamivel olcsóbb,5-6 Euróért már jól lehet lakni.
Nagyon jók a birkából készült kaják.
Érdemes megkóstolni: szuvlaki,báránykottlet,szoffritó/Korfui specialitás/sztifádo,dolmadesz.
Jó és olcsó a Retsina is,a gyantával ízesített bor,csak hozzá kell szokni.
Ha van még kérdésetek a két szigettel kapcsolatban szívesen írok még róla.

Kerényi Boglárka üzente 13 éve

Én még nem döntöttem a nyaralásról.... Korfu a legszebb Görögországban? Vagy hova érdemes?

blatt gyula üzente 13 éve

Mi idén megyünk Korfura. Már nagyon várjuk, remélem ide is vissza vágyódunk mint Thassosra. Nem rajtunk múlik. Majd írok róla.

Cservenák Valéria üzente 13 éve

Az mind igaz amit leirtatok én a családommal 1993-ban voltunk Korfun Moraitikában és megkell,hogy mondjam a vendeégszeretet az valami fenséges volt. sak diszhimnuszokat tudok róla mondani. Mi elsők között voltunk még a Jorgosz Travel görög utazási Irotától akkor nagyon ment nekik és egyik legmegbízhatóbb utazási iroda volt akkor. Mi 7 napig voltunk repüéővel és minden este egyhelyre jártunk vacsorázni közel az apartmanunkhoz. Volt egy férfi aki becsalogatta a vendégeket a keresztlányommal akkor volt 10 éves nagyon összehaverkortak. A bucsu estén pedig nagyon megvendégeltek. Ahogy leirtad Narancslikőrrel kínáltak mert náluk ez nemzeti iatlnak számít. A tenger isteni volt. Akkor még angolok voltak ott sokan minden este zülöttek tölük volt hangos a sziget. Áraik ott voltak ahol Mországon akkor mára már felmentek ott is az árak. Szóval mindenkinek tudom ajánlani Korfut,hogy érdemes legalább egyszer elmenni oda.

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

HHhhhjahhajj. Annyira szépen írtál az elején, hogy közben gondolatban végig jártam ismét a szigetet. Én is voltam ott és minden álmom, hogy visszatérjek és ott éljek. Én dolgoztam ott így nem csak turistaként láttam az életüket. Nagyon-nagyon kedvesek és segítőkészek. Imádnak pletykálkodni, de én ezen csak nevettem:-))))) Mindenkinek ajánlani tudom...
A buszok??:-)))Igen , le kell inteni őket, mert nem állnak meg, hiába vagy a megállóban:-)) Én is jártam így, vártam-vártam... de nem jött, így taxi-val mentem, ami nagyon olcsó volt, ezért nem is problémáztam rajta.
Nagyon finoman főznek.Vízből viszont inkább ne igyon senki, valóban nem kerül sokba a kr.víz. Érdemes motort bérelni és bejárni a csodálatos és sokszínű tengerpartokat.:-))

Szigethi István üzente 13 éve

Ide én is vissza fogok menni,sőt ha nyugdíjba megyek lehet hogy odaköltözöm.

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Nagyon szép kép :) Korfu az egyik álomúticélom, egyszer nagyon szeretnék eljutni oda.

Keczánné Macskó Piroska írta 3 hete itt:

Jó szórakozást a klubban!